En äldre och lite sliten byggnad kan lätt piffas upp med en snygg och klatschig fasadvepa. Den döljer delar av en tråkig vägg och ger ägaren reklamintäkter.
En snygg fasadvepa där folk går förbi varje dag är prisvärd reklam. Den ses av många och pryder sin plats på samma gång. Gamla kvarter i en stad får nytt liv med reklam i form av skyltar och vepor.
Det finns företag som gärna står till tjänst med fasadvepor. Det är lika lätt att få en uppförstorad logotyp på väggen som att göra presentreklam eller trycka en folder. En fasadvepa har fördelen att den kan ses på långt håll och även folk som inte har dator nås av budskapet.
En fasadvepa ger information
En fasadvepa kan sitta på en husvägg eller monteras på byggnadsställningar när ett hus ska uppföras eller repareras. Då är vepan försedd med reklam, och byggfirmans namn syns med stora bokstäver. Allmänheten får veta vad det är för slags hus som håller på att byggas, så det är samhällsinformation på samma gång.
En fasadvepa kan väcka förväntan. Det kan gälla en ny simhall, en skola eller ett nytt företag som ska öppna så småningom när huset är färdigt. Byggarbetsplatser är oftast inhägnade, och då kan en färgglad fasadvepa monteras på ett stängsel eller på en angränsande byggnad.
Prisvärd reklam med en fasadvepa
Väljer man att annonsera med en fasadvepa signalerar man att området är attraktivt. Det ger en trygghet utan tecken på förfall. Eventuella skavanker på huset döljs effektivt av vepan, och det är också en prisvärd reklam som sitter kvar länge.
Fasadvepan har sin fasta plats och är på så sätt mer långlivad än en traditionell annons. När man har monterat en fasadvepa sitter den där och den medför inga extra kostnader för ström. Folk uppmärksammar, och pratar om, en fasadvepa i staden.